La explicacio de les companyes ens diu com fer us d'ella, per a que serveix.
E- BLOKS: L'ordinador fa preguntess i els nens amb el material poden fer canvis . METODE INTRODUIT EN PERÚ
Al final de l'explicació han proposat unes cuantes preguntes a les que la clase a donat resposta i la seua opinio.
Ferramentes : realitat argumentada, elements en 3D
Tablet i projecció : mes contacte visual
Pissarra digital : desperta interes del profesor, reduix el temps del treball
AINHOA I ANGELES
PODCAST EDUCATIU
Els podcast son arxius d'audio que poden gravar nosaltres mateixos, s'escolta en qualsevol reproductor. Hi ha diversos temes, sol ser un webloger. Ens obri una finestra molt ampla per treballar a l'aula. Bona eina per a treballar amb ANEE, deficit d'atenció e hiperactivitat. Raons per desenvolupar activitats atractives e innovadores per als alumnes.
Tenir clar l'bjectiu, el contingut, triar com fer-ho o improvisar, afegir musica... triar el sistema.
Webs especialitzades per a poder gravar un Podcast, online.
Primer hauriem de enregistrarnos, potcast, titol i descripció, gravar, afegir etiquetes e imatge, on i amb qui idem compartit, escoltar-lo.
Programa gravador Wavepod programa molt sencill per a gravacions i guardar-les en diferents formats.
Una bateria de preguntes per a la classe conteste i done opinions.
LAURA I Mª BELEN
LES TIC A L'AULA
La societat esta canviant notablement amb les noves tecnologies. La majoria dels nens, els cnsideren que naixen sabent noves tecnologies. Les Tic ajuden a respondre a les exigencies de la societat.
* Quadre de avantatges i desavantatges.
TIC: els objectius motiven al alumne, ajuden aprendre a aprendre, competencies digitals.
JOC COM A BASE : noves competencies i habilitats, tenen regles, repte, recompensa, comunicació permessa.
* Video de un joc d'ordinador: de buscar coses ...
Pagines i recursos interesants
- Professor Loyton, resolucio puzzle...
- Enquestes
- Pagines Web : proyecte medusa, mestre a casa, actitud, cicle.
- Blogger: pagina propia, material enllaços...
Van repartir preguntes per la clase i les han contestat elles, per tal de fer una exposició mes dinamica.
SARA I LUCIA
SOFWARE EDUCATIU
Exemple is a les TIC en escales indigenes per fomentar la llengua materna. Poble indigena.
OBJECTIUS PROJECTE/ OBJECTIUS DEL NOSTRE TREBALL
Metodologia Thales : sofware
Té mes bases per a seguir
Conclusió: es van aconseguir els objectius amb el projecte.
* Preguntes a la clase sobre les exposicions.
ANDREA I MIRIAM
COMPARACIO E-LEARNING I B-LEARNING
Els objectius son els següents:
Posar
a l’abast de tothom l' informació.
Arribar a qualsevol lloc a través de la xarxa.
Accés interactiu a recursos didàctics.
Aprenentatge sense mesures.
Elecció del tipus d’ensenyament.
Autoavaluació i monitoratge del rendiment del
alumne
Avantatges E- Learning: L’alumne
organitza el seu temps, Autoaprenentatge , Poden accedir a la plataforma en qualsevol
lloc i temps (Internet)
.
Avantatges B- Learning: Combinació
dels dos mètodes
,Interacció física ,Reducció de costes, allotjaments, etc ... ,Eliminació de barreres especials i
flexibilització temporal, Augmenta l’interés dels alumnes, Sinergia
en algunes feines.
Desavantatges E- Learning : Comunicació
superficial
, No sociabilitza amb companyes,
Saber utilitzar be els maquinaris , Riscos d’informalitat.
Desavantatges B- Learning: Ha
de haver una bona infraestructura tècnica per a instal·lar-lo,
Disponibilitat i suport tècnic, Es necessiten molts llocs adaptats fins i tot per a minusvàlides.
Marcela i Natalia
CURRICULUM , TIC I EDUCACIÓ PRIMARIA
Objectius :
Les
TIC en el currículum d’educació primària, Formació
del
professorat d’Educació Primària, Veure
el nivell de Competència Digital dels i les alumnes d’Educació
Primària.
Despres van desarrollar el curriculum , i van possar una grafica com exemple.
Les preguntes a les que van respondre son :
- Creieu que hem de fer una prova per a veure en quin nivell de competència digital estan sols els alumnes?
- Perquè creieu que la implantació de les noves tecnologies no va tan ràpid com s’espera?
Roberto i Antonio
Experiències d’innovació didàctica en Educació Primària
Experiències d’innovació didàctica en diversos països, on podrem veure com treballen a les escoles, i si realment es fa ús de les TIC.
OBJECTIUS : Saber si es fa ús de les TIC a les aules , Comparar Espanya amb altres països, Comprovar si les noves tecnologies estan esteses ,Pensar que podríem fer per millorar aquesta situació.
- Van fer una investigació sobre la Xima que nosaltres creiem que es, i la que es en realitat.
- També van fer una comparació entre Espanya i Senegal de les aules.
Factors a tenir en compte per una bona integració de les TIC en els centres educatius
La
integració de les TIC en l’educació significa la seua utilització en els processos d'ensenyança i aprenentatge que es realitzen en l’aula i fora d’ella
per aconseguir els objectius educatius previstos
INFLUENCIA DE DIVERSOS FACTORS :
§Infraestructures físiques
§Els programes i altres recursos
educatius
§Coordinació tecnico-
pedagògica
§Formació i motivació del
professorat
§Integració de les TIC en el
currículum
§Integració en el processos de
gestió del centre
INFRAESTRUCTURES FISIQUES :
}Disponibilitat de recursos
tecnològics
}Distribució dels ordinadors al
centre
}Pissarra digital
}Catalogat
Principal
recursos interactius:
§Programa d’ús general
§Materials didàctics interactius
§Pàgina web d’interès educatiu
§Altres programes específics
Sara i Anna
TIC A LES NEE
- Facilita l'autonomia de l'alumne
- La inclusió al centre
- La relació amb el
docent etc...
Fan una petita introducció al ZAC, un navegador
específic per als alumnes autistes. També ens fan conèixer que és
augmentativa 2.0 i els sistemes augmentatius i alternatius de comunicació.
Anabel i Maria
L'ARC I LES SEUES UTILITATS
Tracta sobre una Aplicació de Recobriment Curricular , es tracta d'un recull de propostes d'activitats,recursos etc...
OBJECTIUS
- Recollir propostes d'activitats
- Donar un servei homogeni a totes les etapes i arees
- Donar suport al professorat
Aplicacions a l'aula , amb materials mes elaborats per complementar les classes i altres que seria com unitat didatica.
En totes les activitats apareixen les competencies i procesos que treballen amb elles.
CONCLUSIO
Eina eficient per al professorat i per al alumnat.
PREGUNTES
- Penseu vosaltres que l'ARC pot ser util a classe?
- Com penseu que es podria millorar l'ARC?
Jesus Medina i Francisco Perez
PISSARRA DIGITAL
Objectius generals
Que es una pissarra digital? consisteix en un ordinador conectat a un proyector que proyecta les imatges en una superficie.
TIPUS
- Pissarra digital simple (PDS) : ORDINADOR + VIDEOPROYECTOR
- Pissarra digital interactiva portable : a traves d'una tableta grafica
- Pissarra digital interactiva : integrada per ordinador + videoproyector i te un dispositiu de control de punter, per tal de escriure sobre ella.
AVANTATGES
- Grandaria 77 pulsades
- Eficaçia i eficiencia
- Tecnologia aplicable i senzilla
- Acostament a les TIC a Alumnes amb NEE
- Font inestable d'informació
INCONVENIENTS
- Instalació a l'aula
- Coneixer internet
- Contratemps
- Coneixement per part del mestre
- Cost elevant
Aplicable a l'aula, eina interactiva i activadora, suport per a les explicacions del mestre, alumnes presenten activitats a la clase.
CONCLUSIONS
Al futur sera una eina molt sensible i motivadora, millora el camp de totes les assignatures.
PREGUNTES
- Amb la utilització de les PD s'aconsegueix una millora significativa dels aprenentatges dels estudiants ?
- Amb l'us de la pissarra digital i determinades metodologies docents, s'aconsegueix una reduccio significativa del fracas escolar?
DOCENT TRADICIONAL VS DOCENT TIC
Docent classic --------- guix i esborrador
Docent Tic --------- Ordinador, pissara digital
Abans les aules eren fredes , els mestres es diriguien i ordenaven . A mitja dels 80 podien començar a verure's aules colorides
Paqui i Anna
LES TIC A L'AULA
Aquest me ha resultat el power point mes interessant, degut a que les companyes Davinia i Rocia van recollir opinions de diferents mestres sobre les TICs. No ens va donar temps a veure'l senser peró es una cerca molt interessant,
Van centrar el seu treball en saber el que pensen els mestres sobre les TICs ja que resulta importat degut a que aquest son els que pasen mes temps amb els alumnes.
Mestres de Primaria: creuen que les Tics son importants per a la educació primaria , per habilitar els alumnes i tenir una autoformació entre companys.
- Tics amplien i ajuden a millorar la docencia
- Sobrevaloració de les Tics
- Alternar el metode tradicional i les Tics
- Les Tics no sustituixen a la figura del mestre
Professors Secuandaria:
- Millorar la docencia
- Utilització mes creativa de les Tics
- Les Tics creen motivació
CONCLUSIÓ
Les Tics han de servir com a complement tant per als mestres com els alumnes
ELS PARES NO S'ADAPTEN A LES TICs
Aquest power de Laura Ortuño ens parlava sobre la dificultat de molts pares per a fer us de les xarxes, per tant tenen mes complicat poder ajudar als seus fills.
Els pares han de tenir un minim de idea, per possar limits en relacio amb les Tics i els seus fills, com per exemple el bloqueig d'algunes xarxes d'internet.
Segons un estudi , el interes per les xarxes aumenta amb la edad i segons el genere, es freqüenten unes pagines o altres.
Els pares han de ser tecnologics, per tal de ajudar als seus fills en relacio amb les Tics.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada