dilluns, 12 de març del 2012

TEMA 3

TEMA 3
TENDÈNCIES METODOLÒGIQUES I TIC


1) Paradigmes educatius BÀSICS:
  1. Paradigma conductista; l’ésser humà és com una màquina (conseguir aprendre conductes).
  2. Paradigma cognitiu; l’ésser humà seguix un procés d’aprenentatge.
  3. Paradigma ambientalista; tindre relació entre l’ésser humà i el que seria l’ambient.
  4. Paradigma constructivista; organisme que es va desenvolupant.

2) Implicacions dels ensenyaments.

- Partint d’aquestos paradigmes, el currículum es considera tancat. S’ha de dissenyar el procés educatiu amb objectius, continguts...
- Els aprenentatges més complexos, és poden dividir en aprenentatges més simples.
- L’avaluació dels resultats, se centra en el producte final.
- La motivació depèn dels esforços externs que tinga l’alumne (motivació extrínseca).

3) Models d’ensenyament-aprenentatge surten a partir dels paradigmes e implicacions.
  • Aprenentatge amb adquisició de coneixements (aprendre es adquirir coneixements).

- El centre de l’aprenentatge està en mans dels professor (Ell transmet i controla l’aprenentatge).
- Els continguts centrats en el currículum.
- El professor ha de ser el que transmet el coneixement.

  • Model d’aprenentatge amb construcció de significat.

- El paper del professor està d’alguna forma limitat. L’alumne construeix, el professor està per a guiar-lo, com instuctor a distància.
- El paper de l’alumne és de subjecte autònom, va construint-se poc a poc el seu camí.

4) Com utilitzar les TIC a partir de l’anterior.

Simon Papert, fou inventor del llenguatge logo, o llenguatge de programació. És un llenguatge de computadora derivat de LISP (El llenguatge més prominent per al tractament de temes de intel·ligencia artificial). Aquest és un llenguatge per a aprendre,i a més a més és una ferramenta útil per a ensenyar el procés d’aprenentatge i de pensament.

Qüestions per a examen:
  1. Implicacions per al disseny de l’ensenyament.
  2. Paradigmes educatius.
  3. Explica breument el model educatiu proposat per Papert.
  4. Explica el model ensenyament-aprenentatge amb adquisició de coneixement.
  5. Explica el model ensenyament-aprenentatge amb construcció de significats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada