divendres, 16 de març del 2012

TEMA 7

TEMA 7 : Professorat i àmbit tecnològic














Aquest tema tracta del professorat que fa ús de les tecnologies, es recolza en elles.
Aquest professor farà ús de presentacions power point, vídeos etc... fets per el mestre o per altres persones, però el aprofiten per una classe.

Açò té una serie de inconvenients com per exemple :
  • El alumne aprèn millor alguns contingut, però no ha fer us de les noves tecnologies
  • No fomenta l’acces universal a les Tics
  • No promou la participació social, ni el treball cooperatiu
  • El professor ensenya i el alumne aprèn

També en te una serie de beneficis, per exemple:
  • El mestre aprèn a fer us de les Tics
  • Pot millorar la motivació cap a l’aprenentatge de l’assignatura i recursos informàtics
  • Pot ensenyar amb major facilitat alguns conceptes

Iniciació a la informàtica

També ens trobem inconvenients i avantatges

Inconvenients:
  • Coneixements necessari pero no suficients per a fer us reflexiu de les tecnologies per arribar al aprenentatge.
  • Si s’ ensenya de fora de context, no es fomenta un aprenentatge significatiu, ni funcional.

Avantatges:
  • Es desenvolupen coneixements basic per a poder utilitzar les tecnologies.







Traball mitjançant programes educatius

Aquesta modalitat consisteix en la utilització de programes, habitualment elaborats per uns altres, per exemple el mestre. D’aquesta manera podem garantir millor proximitat als objectius curriculars que estan traballant i les nee de cada alumne.
Tambe es important, ejercicis en els que se haja de trobar la resposta correcta. D’aquesta manera el ordenador port resultar una eina atractiva per a l’aulmne. Les tasques que es demanen no son molt diferents a les que es fan en paper i llapis.

Inconvenients :
  • Els mestres no aprenen a usar les Tic per a cercar , procesar o elaborar informació.
  • Aquesta forma de treball no serveix per a desenvolupar la implicacio de la comunitat

Avantatges :
  • Familiarització amb el funcionament dels pc’s
  • Accés universal dels TIC si el professor té en compte les dificultats de cada alumne.
  • Treball cooperatiu a l’accedir 2 alumnes a un pc.

Aprenentatge per investigació

Es tracta de fomentar l'aprenentatge actiu i el més autònom possible per part de l'alumnat, que es veu confrontant a prendre decisions al voltant del seu aprenentatge.
El mestre fa el paper de orientador, també existeix la possibilitat de de convertir el proces de treball en objecte de aprenentatge. El component cooperatiu permet l’intercanvi de les diverses opinions.








Inconvenients :
  • Tant el mestre com els alumnes han de tenir coneixements basics sobre els recursos que es van a fer us.
  • Dificultats de treball per al mestre per que es una forma distinta.

Avantatges :
  • Es la forma mes apropiada per a treballar l’us funcional i contextual de les Tics
  • Permet treballar en grups homogenis, diversos nivells.
  • Els professor es desenvolupen professionalment a causa del canvi
  • Es fomenta la cració de xarxes.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada